24/4/16

Participació al WFATE

Durant els dies 21 a 23 d'abril ha tingut lloc a Barcelona la Fourth Biennal International Conference organitzada per la Word Federation of Associations for Teacher Education (WFATE) i el Col·legi de Doctors i Llicenciats en Filosofia i Lletres i Ciències de Catalunya (CDL). El títol d'aquesta conferència ha estat Innovation in Teacher Education within a Global Context.

Font: http://en.cdl.cat/wfate-barcelona2016

Durant 3 dies s'han fet reunions, conferències i trobades entre professors de diferents països del món, amb el propòsit de trobar eines per innovar en l'àmbit educatiu.

Pel que respecta a la meva relació amb aquest esdeveniment, tot va començar amb una informació que em va arribar des del CDL. Pel títol proposat, vaig considerar que la metodologia de recerca que ensenyo als centres i que permet fer l'assessorament a alumnes podria ser una bona proposta. Em vaig posar en contacte amb el CDL i els hi vaig comentar. Donat que em van dir que en podria ser, vaig seguir tot el protocol indicat en el web informatiu de la conferència.

El 18 de març vaig enviar un correu a la persona de contacte, la professora Ann Shelly, Secretària Executiva de la WFATE i Professora Emèrita de la Ashland University (EUA), amb un póster i l'abstract proposal (PDF). El 12 d'abril rebo la gran notícia que la meva proposta, titulada School Research in Catalonia: between  tradition and innovation, ha estat acceptada pel comitè de selecció.

A partir d'aquí, vaig considerar l'opció de presentar tres documents: pòster, presentació i full paper. Donada que era la meva primera vegada que em seleccionaven per a un esdeveniment d'aquesta magnitud, vaig posar-me en contacte amb la Núria Salan per explicar-li la proposta. La resposta de recolzament va ser molt positiva i em va recomenar fer un document en grup, donat que donava més força de cara a una possible publicació del full paper. Finalment, i gràcies al suport de la Societat Catalana de Teconologia (SCT) de l'Institut Tecnològic de Figueres (ITF) i de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC-BARCELONATECH) amb el Toni Hernández i el Fede Luque, a més de la Núria, vam poder aconseguir fer el full paper i presentar-lo a la WFATE. La resolució de la possible publicació no se sabrà fins al mes de maig.

En paral·lel es tractava de preparar la conferència (amb la presentació) i el pòster. Per a la seva compleció, haig d'agrair a una sèrie d'entitats que han col·laborat amb el fet de donar permís per posar els seus logotips a la presentació i al pòster, a més de recolzar la proposta presentada. Són: Magma, Associació per Promoure la Recerca Jove, INICE, Ciencia en Acción, el Parc Científic de la UB, la Fundació Catalunya-La Pedrera i la Generalitat de Catalunya a partir dels seus Premis de Recerca Jove.

Una vegada realitzada tota aquesta feina prèvia, va arribar el dijous dia 21 a la tarda. Va ser d'acreditacions i de la inauguració de l'esdeveniment, presidida per l'Honorable Senyora Meritxell Ruiz, Consellera d'Educació de la Generalitat de Catalunya, i, posteriorment, la primera sessió plenària titulada Innovation in teacher education in a global context. Different approaches. Tot plegat va tenir lloc al Paranimf de la Universitat de Barcelona.


Moments previs a la inauguració. Moments de la inauguració.

Una vegada acabada la inauguració vaig poder intercanviar unes breus paraules amb la Consellera en relació amb la meva feina i propostes. La jornada va finalitzar amb una foto de grup.

L'endemà, el dia central del treball, es va combinar grups de treball amb xerrades. En el primer cas, em va tocar el grup 2, Technology for Pedagogical Innovations in Teacher Education, amb un total d'11 presentacions. Aquesta primera part va durar des de les 9 a les 11 h del matí. Després del descans es va fer una segona sessió plenària titulada The 21st Century Teacher’s Dilemma: Socializing Students into a Rapidly Evolving Culture. Després del dinar es va continuar amb els grups de treball, on en va tocar presentar el meu projecte, amb molts nervis. Finalment, tot va sortir bé. Aquest segon dia va acabar amb una taula rodona a l'Aula Magna amb el títol Digital Equality.


Un moment de la meva presenntació. Taula rodona a l'Aula Magna.



El dissabte dia 23, dia de Sant Jordi, els actes es van traslladar a la seu de l'IEC, a Barcelona. Es van inicar amb una reunió per determinar les conclusions dels diferents grups de treball. Posteriorment es va fer una presentació dels pòsters presents al certament, un total de 4, durant una hora aproximadament.


Arribant a la seu de l'IEC.

Un moment de la reunió de valoració
amb el sr. Jordi Vivancos i la sra. Susan Rayne
Foto de grup de treball (d'esquerra a dreta):
Ivan Nadal, Jordi Vivancos, Mercè Gisbert, Susan Rayne,
Paul Resta, Robert McLaughlin, Marc Beltran i Maria Macia.


Pati de l'IEC, on va tenir la presentació dels pòsters. A la presentació del pòster.

A partir d'aquí, i fins la finalització de l'esdeveniment, es van combinar xerrades i explicacions de projectes, especialment interessant el referit a un Erasmus + entre centres de la província de Tarragona, d'Italia i de Grècia, titulat ArcheoSchools for the future. Tot plegat va acabar cap a les 14.30 h de la tarda.


Explicació del projecte ArcheoSchools for the future. Moment de la cloenda.

En definitiva, ha estat una experiència magnífica de descobrir altres maneres de treballar en el món educatiu, així com de poder presentar i valorar una feina que ja porto fent-la des de fa més de 15 anys.

Propera parada... Melbourne 2018!


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada